Plan pracy na styczeń w Raczkach
Tematy tygodniowe:
Nowy Rok.
Świat się zmienia.
Babcia i dziadek.
Bale w karnawale.
Edukacja polonistyczna:
Utrwalenie znajomości nazw i kolejności pór dnia oraz określeń: wczoraj – dziś – jutro.
Ćwiczenie pamięci.
Stwarzanie okazji do swobodnych wypowiedzi.
Poszerzenie wiedzy o nowoczesnych urządzeniach domowych.
Poszerzanie wiedzy na temat działania radia, poznanie pojęć: „radioodbiornik”, „audycja”, „redaktor”, „dźwiękowiec”, „fale radiowe”.
Poznawanie wzajemnych stosunków rodzinnych i nazw członków rodziny, kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i uczenie sposobów okazywania życzliwości.
Poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych.
Edukacja matematyczna:
Uświadomienie regularności w następstwie dnia i nocy, tygodni oraz pór roku.
Kształtowanie umiejętności dostrzegania rytmu.
Nabywanie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów z zakresu akustyki.
Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, zapamiętywania i wnioskowania.
Kształtowanie umiejętności odkodowywania i dekodowania informacji.
Doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania.
Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wnioskowania i zapamiętywania.
Edukacja przyrodnicza:
Umożliwianie dostrzegania w naturze oraz w utworach literackich wartości otoczenia przyrodniczego.
Utrwalanie znajomości charakterystycznych cech pór roku.
Uświadamianie znaczenia wynalazków dla rozwoju ludzkości.
Kształtowanie świadomości schematu ciała.
Poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych na świecie.
Rozwijanie zainteresowań kulinarnych.
Przygotowanie do nauki pisania:
Ćwiczenia grafomotoryczne.
Doskonalenie sprawności manualnej.
Rozwijanie inwencji twórczej.
Rozwijanie zdolności plastycznych.
Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.
Rozwijanie pamięci ruchowej.
Edukacja zdrowotna:
Ćwiczenia gimnastyczne o poranku.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
Zabawy ruchowe na przedszkolnym placu zabaw.
Uwrażliwienie na szkodliwość hałasu dla zdrowia człowieka.
Zabawy ruchowe:
Orientacyjno-porządkowe: „Podaj piłkę”, „Goście w karmniku”, „Kto stuka do okienka?” , „Dzień i noc”, „Co robię nocą?” , „Szybkie roboty”, „Zgrana maszyna”, „Z babcią/dziadkiem w sklepie”, „Tanecznym krokiem”
Z elementami czworakowania: „Kotki toczą piłkę”, „Długa przeszkoda”, „Przejście przez okienka”, „Dobrze ćwiczyć w zespole”, „Człapią smoki”
Z elementami bieżnymi: „Berek z piłką”, „Przekaż woreczek”, „Uwaga na kolor!”, „Omiń przeszkodę!”, „Smoki i smoczki”
Z elementami skoku: „Skaczące piłeczki”, „Gniazdko sikorki”, „Pory roku w podskoku”, „Przeskakuję przez mostek”
Z elementami rzutu i celowania: „Spacer w parku”, „Piłka i woreczek”
Z elementami wspinania i zachowania równowagi: „Uwaga! Mocujemy się!”, „U-miem, u-miem”, „Turniej woreczków”, „Niesiemy krążek”
Współpraca z rodzicami:
Wzbogacanie kącika tematycznego.
Wzięcie udziału w obchodach Dnia Babci i Dziadka.
Praca z dzieckiem o innych potrzebach edukacyjnych:
Wdrażanie do systematyczności i obowiązkowości w wykonywaniu zadań.
Rozwijanie umiejętności współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
Zacieśnianie więzów rówieśniczych.
Zwrócenie uwagi na potrzeby i pragnienia innych oraz na radość ze sprawiania im przyjemności.
Uświadomienie wartości współpracy jako drogi osiągnięcia zamierzonego celu.