Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy na styczeń w Raczkach

Tematy tygodniowe:
  1. Nowy Rok.

  2. Świat się zmienia.

  3. Babcia i dziadek.

  4. Bale w karnawale.

Edukacja polonistyczna:
  1. Utrwalenie znajomości nazw i kolejności pór dnia oraz określeń: wczoraj – dziś – jutro.

  2. Ćwiczenie pamięci.

  3. Stwarzanie okazji do swobodnych wypowiedzi.

  4. Poszerzenie wiedzy o nowoczesnych urządzeniach domowych.

  5. Poszerzanie wiedzy na temat działania radia, poznanie pojęć: „radioodbiornik”, „audycja”, „redaktor”, „dźwiękowiec”, „fale radiowe”.

  6. Poznawanie wzajemnych stosunków rodzinnych i nazw członków rodziny, kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i uczenie sposobów okazywania życzliwości.

  7. Poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych.

Edukacja matematyczna:
  1. Uświadomienie regularności w następstwie dnia i nocy, tygodni oraz pór roku.

  2. Kształtowanie umiejętności dostrzegania rytmu.

  3. Nabywanie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów z zakresu akustyki.

  4. Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, zapamiętywania i wnioskowania.

  5. Kształtowanie umiejętności odkodowywania i dekodowania informacji.

  6. Doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania.

  7. Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wnioskowania i zapamiętywania.

Edukacja przyrodnicza:
  1. Umożliwianie dostrzegania w naturze oraz w utworach literackich wartości otoczenia przyrodniczego.

  2. Utrwalanie znajomości charakterystycznych cech pór roku.

  3. Uświadamianie znaczenia wynalazków dla rozwoju ludzkości.

  4. Kształtowanie świadomości schematu ciała.

  5. Poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych na świecie.

  6. Rozwijanie zainteresowań kulinarnych.

Przygotowanie do nauki pisania:
  1. Ćwiczenia grafomotoryczne.

  2. Doskonalenie sprawności manualnej.

  3. Rozwijanie inwencji twórczej.

  4. Rozwijanie zdolności plastycznych.

  5. Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.

  6. Rozwijanie pamięci ruchowej.

Edukacja zdrowotna:
  1. Ćwiczenia gimnastyczne o poranku.

  2. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

  3. Zabawy ruchowe na przedszkolnym placu zabaw.

  4. Uwrażliwienie na szkodliwość hałasu dla zdrowia człowieka.

Zabawy ruchowe:
  1. Orientacyjno-porządkowe: „Podaj piłkę”, „Goście w karmniku”, „Kto stuka do okienka?” , „Dzień i noc”, „Co robię nocą?” , „Szybkie roboty”, „Zgrana maszyna”, „Z babcią/dziadkiem w sklepie”, „Tanecznym krokiem”

  2. Z elementami czworakowania: „Kotki toczą piłkę”, „Długa przeszkoda”, „Przejście przez okienka”, „Dobrze ćwiczyć w zespole”, „Człapią smoki”

  3. Z elementami bieżnymi: „Berek z piłką”, „Przekaż woreczek”, „Uwaga na kolor!”, „Omiń przeszkodę!”, „Smoki i smoczki”

  4. Z elementami skoku: „Skaczące piłeczki”, „Gniazdko sikorki”, „Pory roku w podskoku”, „Przeskakuję przez mostek”

  5. Z elementami rzutu i celowania: „Spacer w parku”, „Piłka i woreczek”

  6. Z elementami wspinania i zachowania równowagi: „Uwaga! Mocujemy się!”, „U-miem, u-miem”, „Turniej woreczków”, „Niesiemy krążek”

Współpraca z rodzicami:
  1. Wzbogacanie kącika tematycznego.

  2. Wzięcie udziału w obchodach Dnia Babci i Dziadka.

Praca z dzieckiem o innych potrzebach edukacyjnych:
  1. Wdrażanie do systematyczności i obowiązkowości w wykonywaniu zadań.

  2. Rozwijanie umiejętności współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

  3. Zacieśnianie więzów rówieśniczych.

  4. Zwrócenie uwagi na potrzeby i pragnienia innych oraz na radość ze sprawiania im przyjemności.

  5. Uświadomienie wartości współpracy jako drogi osiągnięcia zamierzonego celu.