Plan pracy na luty w Raczkach
Tematy tygodniowe:
Zwierzęta egzotyczne.
Każdy potrzebuje miłości.
Razem możemy więcej!
W dawnych czasach.
Edukacja polonistyczna:
Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej.
Rozpoznawanie uczucia miłości, kształtowanie poczucia bycia kochanym, zachęcanie do wyrażania uczuć.
Poznanie znaczenia wyrażenia: „mieć wielkie serce”, wzbogacanie słownictwa, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na pełnymi zdaniami.
Zapoznanie ze specyfiką walentynek.
Utrwalanie znajomości nazw zabaw i aktywności dzieci.
Wzbogacanie słownictwa o nazwy różnych zawodów i rozwijanie umiejętności wypowiadania się na ich temat.
Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego.
Zapoznanie z nazwami budynków, w których pracują policjant, lekarz i strażak.
Edukacja matematyczna:
Doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie porównywania długości oraz przeliczania.
Rozwijanie logicznego myślenia oraz umiejętności klasyfikacyjnych.
Kształtowanie pojęcia rytmu.
Rozwijanie umiejętności odwzorowywania układu figur, kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej.
Wprowadzenie figury geometrycznej – kwadratu.
Edukacja przyrodnicza:
Doskonalenie umiejętności klasyfikowania zwierząt na egzotyczne i rodzime, kształtowanie bezpiecznej postawy wobec zwierząt egzotycznych.
Poszerzenie wiedzy na temat żyraf, lwów, niedźwiedzia polarnego oraz środowisk, w którym żyją różne zwierzęta.
Poszerzanie wiedzy na temat par w świecie zwierząt.
Poznawanie konstrukcji wzniesionych przez owady i pająki.
Zapoznanie z wyglądem dinozaurów, rozbudzenie ciekawości światem przyrodniczym w dawnych czasach.
Przygotowanie do nauki pisania:
Ćwiczenia grafomotoryczne.
Doskonalenie umiejętności manualnych oraz motoryki małej.
Rozwijanie zdolności manualnych.
Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.
Edukacja zdrowotna:
Ćwiczenia gimnastyczne o poranku.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
Zabawy ruchowe na przedszkolnym placu zabaw.
Zabawy ruchowe:
Orientacyjno-porządkowe: „Hieny uciekają przed lwem”, „Spacer do zoo”, „Woda, ląd, niebezpieczeństwo”, „Żyrafy spacerują, żyrafy biegną”, „Części serca”, „Poczta walentynkowa”, „Walentynka dla ciebie”, „Nasze wieże”, „Policjant na drodze”, „Mrówki do mrowiska”, „Ułóż trójkąt”.
Z elementami czworakowania: „Szybkie pająki”, „Lew”, „Kocie zaloty”, „Koci grzbiet”, „Bieg na czworakach”, „Mamuty”.
Z elementami bieżnymi: „Bieg z przeszkodami”, „Lwie ogonki”, „Do kuferka”, „Wyścigi paczek”, „Wyścigi dinozaurów”, „Bieg z przyjacielem”.
Z elementami skoku: „Niebezpieczne przeszkody”, „Kangury”, „Jestem szczęśliwy”, „Podskocz z radości”.
Z elementami rzutu i celowania: „Do serca”.
Z elementami wspinania i zachowania równowagi: „Spacer żyrafy”, „Żyrafy jak prawdziwi akrobaci”, „Serce na dłoni”, „Z woreczkiem na głowie”, „Tancerki i tancerze”, „Stopy dinozaura”.
Współpraca z rodzicami:
Wzbogacanie kącika tematycznego.
Praca z dzieckiem o innych potrzebach edukacyjnych:
Kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami w sytuacjach trudnych.
Stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnej zabawy.
Kształtowanie umiejętności współpracy.
Wspólne przeżywanie i doświadczanie sprzyjające integracji.
Zachęcanie do dokonywania wyborów zawodów według aktualnych zainteresowań i chęci dzieci.
Kształtowanie cierpliwości i wytrwałości podczas wykonywania pracy.