Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Październik 2025

Pierwszy tydzień października wiązał się tematycznie z poprzednim – rozmawialiśmy o przyrodzie, ale w odniesieniu do naszych postaw wobec świata roślin i zwierząt. Dzieci poznały zasady zachowania w lesie i w parku na podstawie opowiadania „Większy Piotrek i tajemnice lasu”, pogłębiły wiedzę na temat wybranych zwierząt leśnych (wiewiórka, jeż, mysz, sarna, dzik, niedźwiedź) i wykonały piękną jesienną pracę plastyczną. Poznały też literę „a, A”, wykonywały ćwiczenia fonacyjne z głoską „a”, wskazywały wyrazy, w których występuje głoska „a”. Matematyczne zabawy dotyczyły liczby 1. Przedszkolaki brały również udział w wielu zabawach ruchowych – „Naśladujemy zwierzęta, wywołujemy ciszę”, „Zmyślna wiewiórka”, „Do norki”, „Wiewiórki robią zapasy”. Dzieci chętnie uczestniczą w zabawach ruchowych, których temat osnuty jest wokół zwierząt i ich zwyczajów – zwiększa to zaangażowanie dzieci w ćwiczenia, wywołuje pozytywne emocje i dostarcza wiele radości.

W drugim tygodniu rozmawialiśmy o nudzie i uczuciach z nią związanych. Dzieci poznały pojęcie „pogoda ducha”, podawały własne sposoby na zagospodarowanie czasu podczas brzydkiej jesiennej pogody. Słuchały wiersza „Planszówki” i opowiadały o swoich doświadczeniach związanych z grami planszowymi. Mówiliśmy też o wygrywaniu, przegrywaniu i o emocjach które temu towarzyszą. Dzieci poznały literę „M”, wypowiadały głoskę „m” w różny sposób, wymieniały słowa rozpoczynające się głoską „m”, zapoznały się z wyglądem litery „m, M” drukowanej małej i wielkiej, a także poznały zapis graficzny cyfry 2. Swoją wiedzę przyrodniczą dzieci pogłębiały podczas obserwacji eksperymentu „Deszczowa chmura”, zabawy „Kropelka – zagadki o pogodzie”, a także tworzenia grupowego kalendarza pogody.

W trzecim tygodniu dużo rozmawialiśmy na temat choroby i zdrowia. Dzieci podawały sposoby radzenia sobie ze smutkiem, uczyły się dbać o własne zdrowie. Poznały piosenkę „Witaminki, witaminki”. Poznawały jesienne warzywa poprzez wiersze „Na straganie”, „Ach, te ziemniaczki”, bawiły się w zabawy przyrodnicze „Jadalne części roślin”, zabawę sensoryczną „Pachnące warzywa”. Przedszkolaki poznały literę „t, T” drukowaną małą i wielką, wykonywały ćwiczenia z głoską „t”, a także poznały liczbę 3 i wykonywały zadania matematyczne. Żeby budować naszą odporność, zadbaliśmy też o czas spędzany na świeżym powietrzu.

W czwartym tygodniu zajmowaliśmy się tematem bajek i wyobraźni. Przedszkolaki ćwiczyły język i mięśnie twarzy podczas zabawy logopedycznej „Co robi smok?”, słuchały wiersza „Smok Teofil Kalacenty”, rozmawiały o bajkowych stworach i postaciach, określały postacie rzeczywiste i bajkowe, wykonały pracę plastyczną „Bajkowy stworek”. Zabawy i rozmowy o fantastycznych postaciach dostarczyły nam dużej dawki śmiechu i radości. Dzieci zapoznały się z literą „E” poprzez analizę i syntezę słuchowa wybranych wyrazów, zabawę językową „Słyszę e”, „Tropimy głoskę e”, a także z cyfrą 4 poprzez zabawy „Jak wygląda czwórka?”, „Czwarty siada”.

W ostatnim tygodniu października zajmowaliśmy się projektem „Las”. Gromadziliśmy w sali skarby lasu, które potem posłużyły nam do zabaw i prac plastycznych. Dowiedzieliśmy się kto zamieszkuje las oraz jakie odgłosy pochodzą z lasu. Nauczyliśmy się z jakich części składa się drzewo oraz jak drzewa porozumiewają się między sobą. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób powstają pożary oraz jak im zapobiegać. Odwiedziliśmy także pobliski park w poszukiwaniu jesiennych liści i innych skarbów. Ostatniego dnia października świętowaliśmy dzień dyni.